سینما از نگاهی دیگر

جایی برای تحلیل فیلمهای مطرح سینما

سینما از نگاهی دیگر

جایی برای تحلیل فیلمهای مطرح سینما

از نفس افتاده

دوربین وحشی گدار را تو از نفس افتاده چطور میشه توصیف کرد ، یک زیبایی توصیف ناپذیر که از هیچ قاعده ای پیروی نمیکنه

یک روح وحشی

نمیفهمم چط.ور هنوز کسی وحشیتر از گدار فیلم نساخته

دوربین کج ، جامپ کاتهای بی نظیر

دوربین در مقام یکی از شخصیتهای فیلم

دیالوگهای بی نظیر 

یک نوع تصادف تو فیلم هست که از زندگی اومده یک تراژدی

نشانه هایی عجیب و در نگاه اول بی معنی

گدار تو از نفس افتاده می خواد سینما را به سخره بگیره با آگاهانه اشتباه کردن

 تصاویر ادامه منطقی هم نیستند ولی تو را مبهوت میکنه کمالی که گدار تو این فیلم داره بی نظیره

با تمام قاعده ها و دستورهای سینما گدار بازی میکنه

به خورشید شلیک میکنه با تماشاگر حرف میزنه حتی الانم هیچ فیلمی با جامپ کات شبیه فیلم از نفس افتاده عشق بازی نکرده

کاری که گدار میکنه اعلام جنگ به همه چیزه روزنامه ها ارتباطات سینما جامعه

با روزنامه کفششو پاک میکنه صحنه قتل حتی بی معناتر از صحنه قتل تو بیگانه کامو هست جالبه

وقتی مصاحبه گدار را تو سال 1960 بعد از گرفتن کن میبینی همون شخصیت قهرمان از نفس افتادست که تصادفا کن برده با همون بیقیدی و بی تفاوتی

تو بعضی از سکانسهای از نفس افتاده جادو هست هر چند بار که ببینی از جادوی صحنه کم نمیشه مثل اولین باری که پاتریشیا را میبینیم که در حال فروش روزنامه است دوربین گدار کجه و این صحنه را جادویی تر میکنه

دوربین گدار تو نفس افتاده از سینما جلوتره

یک کارحیلی جالب انجام داده گدار هرجا دیده صحنه در حال باشکوه شدن و سینمایی شدن از نوع کلاسیکش هست کات زده

دوربین رو دست گدار تو اون فیلم بعد از پنجاه سال هنوز زنده و وحشیه

بعضی از صحنه ها را شبیه فیلمهای صامت گرفت مثل صحنه ای که جین سیبرگ ازبلموندو میخواد برای شام اونو ببره بیرون و

نوع آغاز صحنش

فکر میکنم برای گدار از نفس یک نوع مرور سینما بوده حتی نوع بیهوش کردن مرد که در دستشویی است الگویی از یکی از فیلم های همفری بوگارت داشته که تو سکانس قبل پوستری از فیلمشو به تماشاگر نشون میده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد